Wednesday, October 12, 2016

Spridda tankar

Lugn dag egentligen. Utöver en promenad ner till stan och några skickade mail har jag mest suttit och läst.

Min syster fyller år idag. Så jag kostade på mig ett glas vin under kvällen. Behövde ändå dricka ur det sista ur den öppnade flaska jag hade i kylen, och då kunde ju en födelsedag i familjen bli en bra anledning till att göra det.

Drellas kundtjänst är nog den bästa kundtjänst jag haft att göra med. För en vecka sedan skickade de iväg en grej jag hade beställt. Den har ännu inte kommit, så runt lunch idag mailade jag dem om det. Fick omedelbart svar att de skulle kika på det, och efter mindre än en timme fick jag ett nytt mail med besked att försändelsen kommer finnas att hämta ut imorgon eftermiddag. Helgrymt ju. Ett föredöme för alla kundtjänster.

Varför kommer man alltid på de bästa idéerna när det är för sent?
Jag skulle inte ha skrivit brev. Jag skulle naturligtvis anlitat min kompis som är ett ess på gitarr, så skulle vi ha ställt oss nedanför hennes fönster och framfört Får jag. Varför kom jag inte på det tidigare? Briljant ju. Men men, jag får väl spara den idén till nästa gång jag blir förtjust i någon.

Imorgon är det torsdag, och jag har nog inget särskilt alls planerat. Mer läsning skulle jag tro.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home