Saturday, October 22, 2016

Mozartkulor, rödvin och en överraskande dröm

På det stora hela en lugn lördag. Hade lite uträttningar på stan på förmiddagen (vilket för er vanliga dödliga nog egentligen var tidiga eftermiddagen) och sedan tog jag till vara på gråmulenheten och regnet (med ett och annat snöinslag btw) och novemberkänslan och ägnade eftermiddagen åt kombinationen läsning, rödvin och Mozartkulor. Inte helt fel.

Har även börjat fila lite på det där utlovade summerande inlägget om historien kring breven och hon i huset mittemot. Det kommet när det kommer och får ta den tid det tar att få färdigt. Ha tålamod.

Jag drömde förresten om henne i natt, vilket i brist på bättre ord var förvånande och lite märkligt eftersom jag aldrig gjort det förut. Vi satt av högst oklar anledning på en amerikansk diner, ni vet sådär som de är på film med långtradare utanför och bås med galonsoffor utmed fönstret. Vi satt i ett av de där båsen och pratade, om vad minns jag inte men det var ett bra samtal och kändes pirrigt och spännande. Jag frågade hur hon upplevt breven, sa att jag hoppades att hon inte tagit illa upp eller tyckt det var jobbigt. Men mest var det hon som pratade. Lustigt hur man drömmer ändå. Lustigt och lite opraktiskt i och med att det fick henne att vara närvarande i tanken direkt när jag vaknade, när jag egentligen borde försöka glömma, gå vidare och lägga hela historien bakom mig. Men det är som det är. Går ju inte riktigt att styra över vad man drömmer om under natten. Dessutom kan man ju hävda att jag nu fått dejta henne även fast hon inte vill träffa mig. På en diner någonstans i USA av alla ställen. Bara en sådan sak.
I längden blir det ju dock lite kontraproduktivt att hålla på och drömma om någon som inte vill träffa en och som man egentligen borde glömma, så under natten som kommer hoppas jag hjärnan bestämmer sig för något annat att drömma om. Glass kanske kunde vara trevligt exempelvis.

Imorgon ska jag försöka få tag på en ram till Hello Saferide-printen jag fick på posten i veckan. Förhoppningsvis hittar jag någon snygg som jag tycker passar. Vet visserligen inte riktigt vad jag är ute efter, men tänker att jag vet det när jag hittar den.

På återhörande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home