Thursday, November 24, 2016

En orddag

En dag som väl till övervägande del ägnats åt litteraturen. Läsande och skrivande. Skrivandet fortsätter rulla på. Som jag nämnt tidigare tänkte jag fortsätta november ut även fast jag nått målet på femtiotusen ord. Då har jag gjort hela månaden liksom. Har väl dock inte gått riktigt i samma takt sedan jag nådde målet. Det blir ju lätt så när man inte har ett mål eller deadline att jobba mot på samma sätt. Ändå, strax över tusen ord både igår och idag. Inte så illa ändå. Hoppas på att kunna sextiotusenstrecket innan månaden är över. Just nu ligger jag strax under 55 om jag minns rätt. Dock ska tilläggas att jag i den berättelse jag skriver på nu kommit så pass långt att det är svårt att komma ordentligt framåt utan att veta riktigt vad som ska hända. Än så länge har jag kunnat ägna mig åt anslag och att förankra karaktärerna och etablera grundkonflikten som ska utgöra motorn i berättelsen, men nu börjar jag komma så långt att jag behöver ta det vidare på ett tydligare sätt. Jaja, det får väl lösa sig. Det är ju inte värre än att jag kan prova mig fram och se vad som krokar i.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home