Sunday, November 27, 2016

Öl och sånt

Efter hockeyn igår (med vilket jag alltså menar fredag) var jag ute en sväng med min kompis André. Det var kul. Vi drack öl och förde intressanta samtal, bland annat pratade vi om brevskrivande och funderade på hur många som dödar igelkottar med sin bara rumpa nu för tiden. Antagligen inte särskilt många. Som följd av det har jag varit rätt trött och seg större delen av idag. Fast trots det fick jag infallet att gå ner till reddan och ta en öl nu under kvällen. Jag har ju ändå varit där dagen före första advent de senaste åren, så det kände dumt att bryta den traditionen. Dessutom var det den här lördagen förra året jag satt där och väntade förgäves på hon i huset mittemot, och det var jag ju tvungen att högtidlighålla liksom.
Men det var hur som helst gött att sitta där vid den kära, välbekanta bardisken och ta ett par glas. Visst saknar jag den gamla personalen och de gamla öppettiderna, men på det stora hela är det sig ändå likt och en god öl är ju  alltid en god öl.

Imorgon är det söndag med allt vad det innebär. Ska skriva lite grann, läsa en del och i övrigt antagligen göra ungefär samma saker som jag brukar göra på söndagar. Tjoflöjt för det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home