Monday, January 09, 2017

Sov för ovanlighetens skull dåligt

Igår kväll och natten till idag var ett sådant där frustrerande (men för min del lyckligtvis ytterst sällsynt) tillfälle då jag egentligen var skittrött men ändå inte lyckades somna ordentligt. Först när jag höll på att somna väcktes jag av en jävla bil som började tuta. Sedan tog det en jäkla stund innan jag började somna igen, och det gick ju inte direkt fortare av att det sådär vid tre halv fyra plötsligt började höras well, låt oss kalla det ogenerade ljud av vällust från någon granne. Oavsett vad vi kallar det så var det en smula störande när man försökte sova.

Den ganska dåliga sömnen har väl hur som helst satt sin prägel på den här dagen. I kombination med ett par illavarslande tecken har det gjort att det här var första dagen i år som jag inte känt mig på ett påfallande gott humör. Särskilt under senare delen av dagen och under kvällen har jag gått runt och nojat över saker som jag egentligen inte har någon som helst anledning att noja över. Det blir ju lätt så när man inte sovit ordentligt. I alla fall är det så för mig. Sover jag dåligt får jag närmre till oro och saker och ting träffar hårdare och så vidare. Inte om jag sover lite, men om jag sover dåligt. Det och att jag blir allmänt off.

För att byta ämne lite raskt så var jag nere hos morsan och farsan och åt middag. När vi sitter och äter frågar farsan om jag har något särskilt för mig ett visst datum i februari. Jag sitter just då i mina egna grubblerier över tja, en grej jag egentligen varken har eller hade någon anledning att grubbla över. Dessutom är jag övertygad om att det är något farsan vill ha hjälp med den dagen, det är så han inte sällan lägger fram sådant. Hur som helst känner jag mig just då inte riktigt på humör så jag svarar lite suckande att "vad är det nu för tjänst du vill få gjord?", och är på vippen att lägga till att är det något han vill ha hjälp med kan han fråga det direkt istället. Han bara: "Nä jag tänkte bara om du skulle ha lust att åka med till New York då". Liksom what? Han har tydligen gått och blivit sugen på att boka en hockeyresa dit då. Inget är bokat och bestämt så vi får se vad som händer, men det kan ju vara kul.
Sedan var det nog lite fel dag att lägga fram ett sådant förslag. I och med att jag kände mig lite off och var försjunken i mitt eget grubblande och sådär var nog min reaktion inte så entusiastisk som den kunde och borde ha varit. Får väl skylla på chocken eller nåt. Är ju inte direkt varje dag någon helt random droppar erbjudandet om en gratis New York-resa om typ en månad.

Inatt kommer jag nog dock få en god natts sömn. Så imorgon kommer vara mitt vanliga sprudlande (nåja, vi ska inte överdriva) jag igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home