Monday, January 02, 2017

En måndag som en söndag

Den här måndagen har känts lite som en söndag. Kanske eftersom jag till stora delar gjort vad jag annars ofta göra på söndagar. Åkt med föräldrarna till Maxi, kilat ner till dem frampå eftermiddagen och käkat. Tagit det lugnt i övrigt. Söndagskänsla helt enkelt.

Under veckan har jag annars en del att göra. Ett par jobbansökningar som ska skrivas. En del läsning. Få till summeringen av 2016. Så tänkte jag försöka hinna ner till Spongs och köpa på mig några böcker då läshögen börjar bli rätt liten. Gå på hockey. Och någonstans emellan allt det där är tanken att så sakta börja smyga igång med mitt eget skrivande igen. Har tagit ledigt från det över jul och nyår, men nu börjar det bli dags att ta tag i det. Arbeta vidare på nanowrimo-manuset är tanken. Förhoppningsvis trillar det snart in lite feedback från en kompis som fått läsa en tidig version.

Här borde jag ha en bra slutkläm, men jag kommer inte på någon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home