Sunday, January 01, 2017

Alkoholfritt tolvslag är win

Så var det ett nytt år. Än så länge har det varit ett ganska bra år. Får gärna fortsätta så.

Gårdagskvällen ska jag inte orda så mycket om. Fest hos en kompis. Vi tjötade, åt, drack och hade trevligt. Ungefär så.

Idag har jag faktiskt känt mig oförskämt pigg och fräsch. Sedan några år tillbaka dricker jag ju alkoholfritt vid tolvslaget och utöver att man inte blir idiotfull av att häva i sig champagne efter att först ha festat hela kvällen har det också effekten att nyårsdagen inte präglas av huvudvärk, illamående och trötthet. Ett lyft helt enkelt. Kan rekommenderas. Sedan ska tilläggas att det inte blev skitsent (tror jag gick och la mig strax efter tre) och att jag unnade mig sovmorgon imorse, vilket såklart också spelar in i att jag varit pigg.
Men hur som helst har jag varit på väldigt gott humör i stort sett hela dagen. När jag gick ut på promenad med musik (nyårsskivan) i lurarna gick jag med ett leende på läpparna hela promenaden. Kan eventuellt också ha varit så att jag på ett par ställen knyckte till lite med axeln eller mimade med i texten. Kan ha varit. Sedan har det goda humöret fortsatt. Så om första dagen på året ger en antydan om resten av året lär 2017 bli ett himla bra år.

Tror inte att jag har så mycket mer att tillägga just nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home