Tuesday, June 06, 2017

Inte så aktivt

Kan inte påstå att jag firat nationaldagen särskilt aktivt. Använde det som en ursäkt för att köpa en Bounty, det var väl typ det. Annars? Tittat på Swing it, magistern!, suttit en kort stund på balkongen, läst. Lyssnade på en pod om pilsnerfilm när jag var ute på promenad.

Arbetet med summer party-listan går trögt. Visst har jag tid på mig (den ska inte vara färdig förrän till midsommar), men man måste ha i minnet att när jag väl fått in alla låtar behöver jag också tid till att sätta låtordningen och åtminstone en genomlyssning. Fan, det känns som jag tappat en del av min musikkoll på slutet. Sista kanske två åren har jag inte alls känt samma entusiasm och sug som vanligt inför att leta upp och kolla in ny musik. Delvis kanske för att det blivit lite bökigare i och med att PSL har lagt ner och att Sonic först slutade med skivan och sedan började med temanummer istället för att i huvudsak fokusera på vad som är nytt och på gång. Det var ändå ett par av mina viktigaste kanaler för att hitta nya grejer, och jag har nog inte riktigt hittat ett nytt hem sedan dess. Det är självklart inte den enda anledningen, men kan mycket väl vara en del i det. Måste försöka hitta tillbaka till hur det var. Jag har knappt upptäckt ett enda nytt band, en enda ny artist eller en enda ny låt jag verkligen älskar på hela våren. Det håller ju liksom inte.
Summer party ska jag hur som helst se till att bli färdig med. Även om det kanske kommer bli lite mer slitsamt än vanligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home