Sunday, May 27, 2018

Kakbak och annat

Fick ett ryck och bakade igår. Kom på att jag nog skulle ge morsan en burk hembakta kakor i morsdagspresent så då var det ju vara att ställa sig vid köksbänken och röra ihop en smet. Gamla hederliga chocolate chip cookies fick blir. Det blev bra (särskilt med tanke på att det var första gången jag bakade sådana). Och en uppskattad present. Kan dock inte rekommendera att ägna en solig och varm eftermiddag åt att baka i ett kök i söderläge vars enda fönster saknar persienner. Det blev tämligen jättevarmt.

Mors dag har väl annars uppmärksammats genom att vi tog med farmor och gick ut och åt middag. Gott och trevligt. Men då middagen blev förhållandevis tidig (inte bara förhållandevis förresten, den blev tidig punkt) och jag hade ätit frukost bara 3-4 timmar tidigare blev jag vad som på ren svenska kallas för proppmätt. Var nog ingen jättebra idé att ge sig på en trerättersmeny i det läget. Varmrätt och dessert hade räckt gott.
Men inget ont som inte har något gott med sig. I och med att jag blev så pass mätt har jag inte blivit hungrig nu frampå kvällen som man ju annars kan bli när man äter tidigt.

Veckan som kommer? Inga större planer som det ser ut just nu. Flickan från tredje raden går på tv på tisdag och den ska jag nog försöka se då det är en av mina favoritfilmer. Har den visserligen på dvd men det är ändå något visst med att se den på gammal hederlig tablålagd tv.
Och så fyller farmor år i veckan också. Även det på tisdag faktiskt. Så lär väl gå dit och ta en fika och gratulera. En säck hundmat får hon i present. Kul presenter man får när man blir gammal. Längtar inte till 80-årsåldern.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home