Saturday, June 09, 2018

En helg

Fick igår en förfrågan om jag var sugen på att ta några spontanöl. Det var jag naturligtvis. Det är man väl alltid? Blev en trevlig kväll. Tidigare under dagen blev jag uppringd för en telefonintervju angående ett jobb jag sökt. Det gick... bra. Telefonintervjuer brukar ju inte vara min bästa gren, men den här gången känner jag mig nöjd med min insats. Sedan tror jag kanske inte att jag kommer få jobbet ändå, men blir det så vet jag i alla fall att jag gjorde vad jag kunde och behöver inte gräma mig över en dålig insats.

Den här dagen har i sin tur varit ganska lugn. Inte pga bakfylla, hade inga sådana symptom och sov dessutom ut imorse, utan för att det kändes som att det kunde vara skönt med en dag av att göra ingenting särskilt. Kostade på mig en glass när jag läste tidningen frampå eftermiddagen. Rationaliserade det med att 9:e juni är Kalle Ankas födelsedag. Under kvällen slog jag mig ner på balkongen och läste några sidor. Himla trevligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home