Monday, May 28, 2018

Tröttheten

Har varit oerhört trött i dag. Utekväll följt av inte särskilt vilsamsöndag inkluderande brakmiddag följt av tidig morgon tar tydligen på krafterna. Men kostade på mig att nicka till på soffan en stund när jag kom hem och var färdig med dagens göromål, så nu är jag ändå hyfsat i form.

De dagar jag har kvar att promenera till Manpower måste jag nog välja en annan väg än den vanliga. Noterade att det på typ en elcentral eller pumphus eller så bara ett fåtal meter från gångvägen låg en mås i sitt bo och ruvade på sina ägg. Så länge de gör det är det visserligen hyfsat lugnt, men det är ju typ nu ungarna börjar kläckas och det är när äggen kläckts måsarna blir aggressiva. Visst, vanligtvis nöjer de sig med att "bara" dyka och skrika, men i och med att det här boet var så väldigt nära där man går känns det dumt att chansa. Är det någon gång de skulle gå längre och faktiskt attackera rent fysiskt är det ju då. Så en kort omväg kan nog vara en idé. Nu ska jag inte dit igen förrän på onsdag så jag har ett par dagar på mig att klura på vilken väg som är bäst.
Nu fick jag förresten en idé, en app som visar var det finns måsbon, finns det någon sådan? Vore klart praktiskt när man ska ut vid den här tiden på året att veta på ett ungefär var det kan vara idé på att hålla uppsikt för attackerande måsar. Eller för den delen helt kunna undvika att gå nära dem om det inte är nödvändigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home