Thursday, May 31, 2018

Stänger ett kapitel

Gjorde alltså sista dagen på stöd och matchning idag. Skönt, men också såklart lite sorgesamt att jag inte kunde lämna i triumf över att ha landat Det Där Jobbet.
Vet att jag gnällt och fällt en del rätt hårda ord om det hela under tiden jag varit där. Mycket av det har väl dock varit sprunget ur frustration och ett behov att ventilera och blow of some steam. Visst finns det saker i det att anmärka på, och hade jag fått bestämma hade jag lagt upp det på ett annat sätt, men allt har naturligtvis inte varit dåligt utan det finns saker i det jag kommer ta med mig. Jag tycker nog ändå att jag blivit lite mer strukturerad i mitt jobbsökande, och jag känner mig mer självsäker i jobbsökandet. Jag tycker även att jag blivit bättre på spontana ansökningar och kontakter med företag. Sedan finns också en social aspekt i det. Under timmarna där uppe har man ändå tjötat en del så man kan nog säga att jag fått en del nya bekanta som jag kommer hälsa på om jag möter dem på stan, och jag har fått förmånen att träffa (och åtminstone i någon mån lära känna) jag annars med stor sannolikhet inte träffat. Med allt vad det innebär av nya perspektiv och vidgade vyer.
Så ja, det finns jag kommer bära med mig. Trots att jag förstår att det för den som följt vad jag tidigare skrivit om det kan ha svårt att tro det.
Utgår hur som helst ifrån att jag kommer bli saknad där uppe. Allt annat vore ju svårt chockerande.

Andra halvan av dagen har åtminstone delvis ägnats åt att läsa en kommande roman som jag fick äran att bli ombedd att testläsa. Kommit ungefär halvvägs och intrycket så långt är att det är en spännande och underhållande handling, men att utförandet har vissa brister. Saknar en del gestaltning och tydligare egna röster hos vissa av romanfigurerna. Ska hur som helst bli intressant att läsa också den avslutande halvan. Känns som en förmån att få vara med och läsa och ge synpunkter i det här stadiet.

Förresten så verkade madeleinekakorna jag hade med mig i förmiddags ha uppskattats (åtminstone av de som åt av dem). Har man sagt/lovat något får man stå för det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home