Sunday, June 17, 2018

Skor, sprit och regn

Beställde ett par skor igår. Eller två par faktiskt. Var väldigt bra pris och jag kunde inte riktigt bestämma mig för vilken färg jag ville ha så det fick bli båda. Mitt konsumtionskritiska hjärta gråter, min materialistiska själ fröjdas och fägnas.
Dock kan det väl rationaliseras en smula med att ett par är avsedda att användas som finskor till kostym, medan de andra är tänkta mer som vardagsskor.

Frampå kvällen gick jag och en kompis ut och berusade oss. Red Brick och Rockbar, förlåt Rockhouse heter det ju nu för tiden. Senast vi var där, strax efter nyöppningen, fick vi dricka folköl. Gissar att de då inte hunnit få alla tillstånd på plats. Men nu serverades vi "riktig" öl. Trevlig, rolig kväll. Dock fjärde helgen i rad jag var ute på krogen så nästa helg blir det nog ingen utgång. Vilket i och för sig säger sig självt eftersom allt ändå är stängt då.

Idag har det varit en på det stora hela vanlig söndag. En regnig söndag rentav, vilket jag faktiskt uppskattat. Man behöver gråa regndagar emellanåt. Blev dock hemskt blöt när jag promenerade ner till morsan och farsan för söndagsmiddag. Inte på huvudet, ty jag hade paraply, men på benen och fötterna. Särskilt fötterna. Det får man väl leva med antar jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home