Saturday, September 22, 2018

Avslappnat etc.

Skönt avslappnad lördag. Här sista timmen eller så har jag i och för sig suttit och blivit lite sur för att det gått förjävla dåligt i hjärter, men sånt är livet antar jag.

Måste förresten flytta ifrån stan snart för jag börjar tröttna på att folk tycker det är praktiskt och bra att jag finns i närheten för att kunna ställa upp och göra en tjänst. Det är inte det att jag inte kan göra någon en tjänst ibland, men det känns som att vissa bara utgår ifrån att jag kan/vill ställa upp och ber om tjänster alldeles för ofta. Sanning att säga har jag i 90% av fallen ingen som helst lust, men jag känner mig tvungen att ställa upp för att inte vara ett arrogant rövhål.
Borde kanske sätta upp som nyårslöfte att inte göra någon en enda tjänst under första halvåret 2019. Det hade faktiskt varit rätt skönt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home