Wednesday, September 19, 2018

Rensing, pizza, läsning

Farsan var här ett tag på förkvällen och hjälpte mig med att rensa avloppet i handfatet. Det visade sig vara synnerligen hög tid när han öppnade vattenlåset. Var ganska tjock med skägg, smuts och diverse klegg däri. Men nu rinner det bra igen. Eftersom han för dagen var gräsänkling hade han också med sig ett par pizzor så vi åt middag tillsammans. Tror det var första gången sedan nyårsdagen jag åt pizza nykter. Men det smakade bra. För övrigt första gången jag åt från pizzerian som öppnade i gamla Karlsbergskiosken i våras. Kan nog mycket väl bli att jag handlar där någon mer gång om andan skulle falla på.

I övrigt har dagen varit lugn och utan överraskningar. Har mestadels suttit (legat) på soffan och läst. Sämre kan man ha det. Har något hundratal sidor kvar i boken jag håller på med, så om inget oförutsett inträffar blir den utläst imorgon. Sedan blir det en ny bok hur högen med oläst. Har en del intressanta titlar som väntar på att bli lästa, så det blir en delikat uppgift att bestämma sig för vilken som står på tur. Ett angenämt problem som hockeytränare brukar kalla det när de har två heta målvakter att välja på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home