Saturday, September 15, 2018

Geting med livsvilja

Idag sken solen. Så jag satte mig på balkongen och drack ett glas fransk cider och hade det trevligt.
Har knappt sett en geting där ute på hela sommaren, men tro på fan att det kom en jäkel och trillade ner i glaset idag. När den låg där och simmade runt tänkte jag att "haha, nu är allt din sista stund kommen". Men tji fick jag, för getingjäveln lyckades på något sätt ta sig upp och flyga iväg. Det har jag aldrig sett förut. Annars när getingar hamnar i drycken brukar det ju vara rätt kört för dem om man säger så. Får väl hoppas bara att det inte var en drottning som var ute och letade efter en plats att övervintra. I så fall hade det ju kunnat bespara världen ett getingsamhälle nästa sommar om den inte tagit sig upp utan blivit antingen infryst eller nedspolad i toaletten.

För att helt byta ämne såg jag att BIK nu signat Ekarv som sista spelare in i truppen. Kanske inget namn som känns direkt wow, och kanske inget som spontant känns som en kille att värva in för pengar man samlat in till ett spetsförvärv, men får han bara bitarna att falla på plats tror jag att det kan bli bra. Dock måste jag tillstå att jag känner lite att eftersom laget gått bra på försäsongen hade det kanske varit läge att ha lite is i magen, hålla i pengarna och vänta en bit in på säsongen för att se hur, vad och var man behöver förstärka. Eller för den delen ha mer resurser för att kunna vässa laget när det börjar dra ihop sig. Men som sagt, jag tror att det kan bli bra. Lite av en småchansning sett till hur han producerat de senaste säsongerna om man betänker att det varit uttalat att det är spets som ska in, men också en spelare Fröberg har bra koll på. Så det är ju inte alls som att råchansa på någon transantlant ingen hört talas om som har pangat in bisarra mängder poäng i typ rumänska ligan. Förhoppningsvis får han allt att falla på plats och kan blomma ut till att uppfylla den potential han visat tidigare. Det vore gött.
Och ja, jag är tämligen övertygad om att Ekarv är en betydligt bättre värvning än den av vissa supportrar så hett önskade Wiklander hade varit i det här läget.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home