Sunday, January 27, 2019

Helgen

Var nere på reddan en sväng igår kväll. De öppnade igen den här helgen efter att ha haft semesterstängt sedan nyår, så tyckte att det var på sin plats att titta förbi. Märktes en tydlig O'Learys har stäng-effekt. Klart mer folk än det brukar vara, och framförallt betydligt längre än vanligt. Annars brukar många försvinna vid elva, halv tolv men nu var det hyfsat med folk kvar när jag gick strax före stängning. På gott och ont kanske, men mest på gott då man ju vill att det ska gå bra för ens stamställe och favoritbar.
Blev ingen vildare kväll för min del. Tog ett par glas punsch och någon öl, satt som sagt kvar till strax före stängning. Sedan promenerade jag hem, lyssnade på en bra låt och gick och la mig. Mer dekadent än så blev det inte den här gången. Dock lite spännande på vägen hem då ett par polisbilar med blinkande blåljus hade parkerat bakom en tom industribyggnad som ligger längs stora vägen och poliserna gick och lös med ficklampor runt byggnaden. Där undrar man ju lite vad som var på gång.

Idag har varit en förhållandevis lugn och ganska vanlig söndag. Farsan har pratat om att han vill prova sushi någon gång rätt länge, så jag gjorde slag i saken och tog vägen förbi den söndagsöppna sushirestaurangen och köpte med ett par portioner när jag knallade ner till dem. Det smakade bra. Väldigt bra till och med. Har aldrig ätit på just det stället förut, men det är nog högst troligt att jag kommer göra igen (förutsatt att de inte slår igen vill säga, sådant kan man ju aldrig så noga veta). Även far min sade sig uppskatta maten. Kul, då det var första gången han åt sushi.
I övrigt har det inte hänt någon som varit direkt utanför det normala. Jag glömde köpa pappersnäsdukar när jag var och handlade, men det kan jag ju göra någon annan dag när andan faller på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home