Saturday, February 09, 2019

Stilla

Lugn, snudd på stillsam dag. Var ute en säng efter hockeyn igår och kom inte i säng förrän vid femtiden, så har varit lite slö under dagen. Tittade ikapp På spåret från igår i eftermiddags. Gick bra till slut. Slog båda lagen efter att ha plockat full pott på sista musikfrågan. Är annars nöjd med att jag plockade andra resan betydligt tidigare än något av de tävlande lagen, och en smula chockerad över vissa ledtrådar som de missade på den resan. Men så kan det vara. Vad som är uppenbart och inte beror ju helt på vad man råkar kunna. Det händer ju ibland att man är helt lost på någon resa för att just de ledtrådarna inte passar ens kunskaper eller associationsbanor.

Nu när jag satte mig här var det lite trassel med internetuppkopplingen. I väntan på att det skulle hoppa igång kikade jag lite i mappen för skrivande (helt ödmjukt kallad litteratur). Hittade en text jag började på för ett par år sedan, och insåg att det antagligen är det bästa jag skrivit. Den tåls att jobba vidare på. Att se till att slutföra den. Får bli ett kommande projekt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home