Wednesday, February 20, 2019

Toppen!

Bofors - Björklöven 4-1 (2-0, 0-0, 2-1)

Riktigt sköna poäng. Stabil match av BIK. Bra bakåt, och när det väl släpptes till någon chans stod Lundberg i vägen. Han gjorde ett par riktigt grymma räddningar, kanske särskilt en precis i början är värd att nämna. Utan den räddningen hade det här mycket väl kunnat sluta på ett hemskare sätt.
Annars vet jag inte riktigt vad som finns att säga. Det var en stabil insats och ja, tre välförtjänta poäng. Lite synd att Modo gick och vann sin match så att vi inte kunde rycka ifrån med några pinnar men det är som det är. Man får se till att vinna sina matcher, och sedan kan man inte styra över hur det går för de andra lagen. Dubbla mötena med Västerås blir nog nyckeln till att lyckas landa bonuspoäng och en extra hemmamatch i slutspelsserien.

PS. När jag kom hem hade jag tänkt titta ikapp Sveriges Mästerkock på play. Det sket sig ju dock pga att internetanslutningen låg nere. Har gjort det i stort sett varenda kväll fram till omkring 23 de senaste veckorna. Det är lite för ofta och lite för mycket. Min bredbandsleverantör kan ärligt talat dra åt helvete. Har aldrig haft så mycket strul med uppkopplingen som jag haft sedan jag flyttade hit.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home