Sunday, February 17, 2019

Tror man kan kalla det fynd

Vann 60 spänn på en trisslott. Tänkte lösa in det mot nya lotter. Men när jag kom in i affären stod det, i blickfånget rakt innanför dörren, ett bord fyllt av bättre chokladaskar till nedsatt pris. Den där typen som normalt kostar ett par, tre tio över hundralappen. Nu: en femtiolapp. Jag gjorde en snabb avvägning i huvudet. Konstaterade att "äsch, jag kommer ändå inte vinna något på lotterna". En kort stund senare lämnade jag butiken med en chokladask i handen och sju kronor i fickan (sju eftersom jag fick betala tre för bärkassen). Mycket bra köp. Nu ligger asken i skåpet tillsammans med sina kusiner, de tre guldaskar jag köpte på mig när det var chokladasksutförsäljning efter jul. De ligger där och väntar på att stunden ska bli den rätta, på ett sådant där speciellt tillfälle då det känns som att det är på sin plats att öppna någon av dem. Riktigt vad det kan vara för tillfälle vet jag inte, men jag utgår ifrån att det visar sig. Dyra chokladaskar till kraftigt nedsatt pris är the shit. Särskilt när man inte behöver betala för det.

Och jo, jag promenerade ner till Willys och köpte ett paket makaroner och senaste numret av Filter. Självklart lyckades dagens snöväder slå till just när jag promenerade hem. Tröstade mig med att unna mig att öppna asken med chokladtryfflar jag fick i julas när jag kom hem. Blev lite besviken när jag tog fram kartongen och fick se att tryfflarna var smaksatta med mint då jag inte är särskilt förtjust i mintchoklad (att ha i min i choklad är ju bara att förstöra i övrigt utmärkt choklad). De här var dock goda. Det var tillräckligt lite mint i dem för att det inte skulle ta över, utan den svaga tonen av mint lyfte snarare de andra smakerna. Så bra unn där.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home