Sunday, May 05, 2019

Datum och annat

I stora drag en vanlig söndag. Har varit rätt småseg då jag vaknat alldeles för tidigt ett par, tre dagar i rad. Oklart varför, men det är ju sånt som händer ibland.
En lite lätt anmärkningsvärd grej som hände idag är dock att det meddelades att min syster och hennes killer till sist fått tummen ur och bestämt datum för bröllop. Visserligen inte förrän om lite drygt ett år, men nu finns ju i alla fall ett datum att förhålla sig till och att skriva in i kalendern. Gott så antar jag. Räknar kallt med att jag kommer bli bjuden.
Kom mig till sist även för att boka en tvättid. Fanns dock ingen förrän den 14:e, så det blir spännande att se vad jag kommer ha för kläder på mig då. Lyckades dock "övertala" morsan och farsan att de kunde tvätta lite underkläder åt mig i veckan så att jag klarar mig fram till min egen tvättid. Det är väl fördelen med att bo på samma ort som dem antar jag.

Nåväl, veckan är strax slut. Imorgon börjar en ny. Förhoppningsvis blir den bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home