Friday, May 03, 2019

Ser vasst ut

En vanlig fredag. Såg att BIK spikat forwardsuppsättningen nu (naturligtvis med reservationen att inget är helt säkert innan sista datum för SHL-klubbarna att plocka spelare passerat). Hade personligen gärna sett Anton Karlsson som fick lämna Leksand här i veckan på sista platsen, men Wennlund känns spännande. Kan inte påstå att det är någon jag har koll på sedan tidigare, men efter vad man sett och hört sedan värvningen släpptes känns han riktigt lovande och kan nog blomma ut rejält om han får det att stämma. Generellt känns det forwardssidan stark, och framförallt gillar jag att så många är kvar sedan den här säsongen. Om jag minns rätt är det inte mer än två nya (varav en var inlånad några matcher redan i år), och det är extremt låg omsättning för att vara BIK. För de flesta klubbar tbh. Vågar påstå att båda våra tänkta topplinor håller hög allsvensk klass. Tar de unga och de som varit här ett år ytterligare kliv kan det bli riktigt, riktigt vasst. Lite beroende på vem den siste backen blir (och förutsatt att vi inte tappar någon nyckelpjäs till SHL) finns definitivt potential för att slåss om topp två.

Imorgon är det lördag, då ska jag se till att komma mig för att boka den där tvättiden som jag tänkt boka i två veckor nu men ständigt glömt. Så ska jag nog tvätta håret också. Det blir en körig dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home