Wednesday, May 22, 2019

Dundrade uppifrån

Haft en förhållandevis ickeovanlig dag. Gjorde en sats glass som jag egentligen hade tänkt göra imorgon men som fick bli idag istället eftersom jag ju inte kommer vara hemma under stora delar av morgondagen. Här frampå kvällen drabbades vi av årets första (men, vågar jag anta, tyvärr inte sista) åskväder. Ogillar fortfarande åska starkt. Men tur att det kom när man ändå var inomhus och inte behövde använde elektriska apparater eller så.

I förmiddags fick jag förresten veta att jag fått ännu en ny arbetsförmedlare. Den femte på ett halvår. Vilket ljuvligt kaos det verkar vara i den organisationen för tillfället. Anledningen till kontakten med dem var hur som helst att jag hörde mig för om möjligheten till ersättning för resa. Det gick tyvärr inte att få den här gången eftersom tjänsten i fråga inte annonserats på platsbanken. Det tycker jag var synd, och en lite dum regel. Eller, jag kan förstå syftet med den och varför den kommit till, men med tanke på att det idag finns ett antal andra helt legitima och seriösa sidor där det publiceras lediga jobb har den lite spelat ut sin roll och mest blivit en stelbent regel utan någon större relevans. Man kan inte klandra AF för att de följer de regler som finns, men vissa regler kan nog vara läge att ändra på för att anpassa dem till hur verkligheten ser ut.

Men hur som helst. Stockholm imorgon alltså. Intervju. Det ska bli kul. Fast jag fasar lite över att jag kommer behöva kliva upp vid typ halv sex. Jag är ju inget större fan av jättetidiga morgnar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home