Tuesday, May 14, 2019

Lagad lagning

Gick till tandläkaren. En liten lagning. Det gick borde fort och smidigt. Ingen bedövning behövdes heller så behövde inte ens vänta med att äta om jag ville. Har också tvättat. Själva tvättandet gick bra, men när jag kom ner visade det sig att torktumlaren var trasig och inte skulle användas. Inte superlysande med tanke på att jag hade båda lakan och handdukar som skulle tvättas. Men det var ju inte mycket annat att göra än att hänga upp'et i torkrummet tillsammans med övrigt tvätt. Blev tämligen proppfullt där inne då jag hade ganska mycket tvätt även i övrigt. Så fullt att två t-shirts inte fick plats utan fick hängas att torka (långsamt) i badrummet istället.
I övrigt förhållandevis lugnt. Lite läsning. Gjorde en sats glass på eftermiddagen. Kakao och krossade hasselnötter. Skvätte också i lite, lite punsch för att få en extra liten finish i smaken. Blev smarrigt.
Eurovision under kvällen. Glad att Island gick till final. I övrigt var det väl överlag rätt rövigt. Lutar åt att Georgien är sämst i år (hittills, är bäst att tillägga). När manskören kom in och allt bara blev konstigt höll jag på att smälla av av vaäärähäär. Bra start av esc på Twitter också. Fick till ett par riktigt fina tweets, och en som jag trodde skulle verka trött men som fick fin respons i form av en hel hög likes och retweets. Just den låt som den sistnämnda tweeten handlade om lyckades för övrigt ta sig vidare, så nu känner jag ju press att överträffa den i finalen. På torsdag hoppas jag få tillfälle att få in en referens till någon gammal svensk film eller så i någon tweet. Det lär visa sig om ett sådant läge uppstår.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home