Wednesday, April 24, 2019

Tur att jag inte bokat en tvättid

Imorgon var planen att jag skulle tvinga mig ur sängen dåraktigt tidigt för att gå till tandläkaren och fixa till en lagning som lossnat. Så blir det dock inte. De ringde i förmiddags och meddelade att tandläkaren skadat handen och att tiden helt enkelt var tvungen att flyttas. Tråkigt för tandläkaren, men skönt för mig att slippa gå upp så tidigt. Och bra såklart att tiden blev ändrad, för jag tänker att ett besök hos en tandläkare med en hand som inte riktigt fungerar vore en ganska oangenäm upplevelse.

Idag då? Ungefär som vanligt. Läsning och godis alltså. När jag var ute på promenad mötte jag en sliten man som bar på en stor plastdunk märkt med tecknet för frätande innehåll. Det kan man ju undra vad det var för något och varför den slitne mannen släpade omkring på det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home