Tuesday, May 28, 2019

Upptäckt rödhet

Gjorde den där glassen farmor ska få i present imorgon idag. Punschglass med marsipan, nougat och lite riven choklad. Jag tror att det blev bra. Säger tror, för jag har just inte hunnit smaka mer än en liten sked direkt ur maskinen. Sedan behövde jag gå då jag skulle ta en fika nere på stan med en bekant.
I övrigt inga större sensationer. Undantaget möjligtvis att jag upptäckte först i förmiddags att det är röd dag på torsdag. Det hade jag ju inte riktigt räknat med. Eftersom jag inte har något jobb och alltså inte får ledigt blir röda dagar mitt i veckan mest lite besvärliga i och med att en del verksamheter håller stängt och så. Men skönt med en ledig dag (och högst trolig klämdag) för dem som jobbar antar jag.

Såg något avsnitt av Full frys på tv under kvällen. Minns att jag tyckte det var ganska helkul när det begav sig. Det tyckte jag inte riktigt nu kanske. Visst nostalgivärde får man dock erkänna att det hade, och möjligtvis något enstaka skämt som var åtminstone småkul.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home