Sunday, November 17, 2019

Tina

Hände en småskum grej förut.
Jag var på väg hem efter att ha varit nere på söndagsmiddag hos föräldrarna. Då ringde det. Från dolt nummer. Oväntat bara det, men nyfiken som jag är svarade jag. I andra änden hörde jag en artificiell röst, tänk typ Siri eller googleassistenten, som sa "Jag heter Tina, vad heter du?". Där kände jag instinktivt scam, och avslutade samtalet. Liksom, va?
Ångrar mig lite grann att jag la på så fort. Hade varit spännande att se vad det hela hade utmynnat i. Helt spontant är det ju dock årets hittills märkligaste telefonsamtal. Alltså, vad var det ens?

Annars har söndagen inte direkt bjudit på några överraskningar, utan det har varit en rätt vanlig och normal söndag. Gissar att det kommer fortsätta vara det även under resten av kvällen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home