Tuesday, November 12, 2019

Bevara ståplats!

Såg att Tony Ring, mannen som sedan senaste valet dessvärre styr kommunen, vill rusta upp Nobelhallen. Jag är inte i grunden emot men har svårt att se poängen med det då jag gillar hallen som den är. Sedan beror det ju naturligtvis på hur det färdiga förslaget ser ut.
Om upprustning innebär att vår stora fina ståplatsläktare längs långsidan tas bort eller kraftigt minskas, då är jag inte bara emot utan då är det hög tid att skrida till handling. Då ska det protesteras, kampanjas och ställas till ett jäkla liv. Den ståplatsläktaren är Karlskogahockeyns själva själ och hjärta, den ger oss mycket av vår särart och är en av anledningarna till att många motståndare tycker att det är så jobbigt att komma hit. Karlskoga, BIK och Nobelhallen ska inte vara bekväma sittplatser, eventupplevelse och plastig anpassning till businesspublik. Vi ska vårda det vi är och det vi står för. Vi ska vara det genuina, vi ska vara kusinen på landet dit det är lite obekvämt för motståndarna att komma, vi ska vara enögd ståplats som buar oss blå varje gång domarna inte tar en utvisning på en motståndare och varje gång de tar en utvisning på en BIK:are.

Jag lovar här och nu att om det förslag som läggs fram innebär att en enda ståplats försvinner i hallen, då ska jag göra allt jag kan för att det förslaget aldrig blir verklighet, om det så innebär att jag måste kedja fast mig på läktaren. Vi ska ha vår ståplats kvar. Bevara Nobelhallens ståplats!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home