Wednesday, April 22, 2020

Aprildag

Större delen av den här dagen har varit en sådan där dag då jag känt mig allmänt opepp och smålåg utan egentligen anledning. Som man kan ha ibland.
Utöver detta finns egentligen inget att klaga på med denna onsdag. Det har varit fortsatt rätt chill, det blir ju lätt det såhär veckan efter att tidningen blivit färdig, och jag kunde rentav kosta på mig att småhänga lite ute på balkongen under eftermiddagen. Såg för övrigt årets första geting där ute. Det tycker jag allt var i tidigaste laget. Slog mig att jag borde försökt slå ihjäl den då det bör ha varit en drottning. En dödad getingdrottning på våren innebär ju trots allt ett getingsamhälle mindre under sommaren. Befarar på tal om det att det kan bli rätt mycket getingar i år. Det känns som att den varma vintern gynnat kräken, och är de ute och börjar bygga sin bon redan nu har de ju tid på sig att bli många. Dessutom har det åtminstone häromkring inte varit några större mängder de senaste åren och det där brukar ju gå lite i vågor. Får nog se till att montera upp en getingskrämma på balkongen i år också. Visserligen oklart exakt hur bra den funkade förra året i och med att jag inte har någon referensgrupp att jämföra mot, men det lär ju i alla fall inte skada. Fan vad jag hatar getingar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home