Sunday, April 12, 2020

Ätit godis har jag naturligtvis också gjort

Inte riktigt en vanlig söndag. Har varken varit iväg och handlat eller varit nere och käkat middag hos föräldrarna. Eftersom jag var där igår tycket jag att vi kan det någon annan dag istället. Dessutom lyckades jag helt oplanerat se filmen Sköna Helena (1951) som visades på tv i eftermiddags. Det hade jag ingen aning om att den gjorde förrän jag slog på text-tv och såg att den skulle börja om fem minuter. Den var kanske inte nödvändigtvis bra men rolig och underhållande. Underhållande trams kan man nog säga. Pratade med farsan på telefon på seneftermiddagen och tyckte den hade lätt Monty Pythonska kvaliteter. Förstår hur han menar och kan delvis hålla med, men själv hade jag nog snarare valt att uttrycka det som att den hade en viss dragning åt crazy. Det finns hur som helst på svt play, och alla som inte sett den bör naturligtvis passa på.
Imorgon vill jag på tal om svartvita filmer förresten minnas att Lille Napoleon med Åke Söderblom i huvudrollen (han var även i Sköna Helena, som spion för Roms Förenta Staterna) visas som matiné. Den bör självklart också ses.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home