Wednesday, September 30, 2020

Jobb och fritid

Denna dag har arbetet mestadels bestått av att ringa runt och boka in intervjuer. En diskussion med chefen om framtida strategier för webben. Lite småplock sådär. På fritiden har jag läst. Läste ut en bok som av olika skäl tagit längre tid än den borde att ta sig igenom. I förmiddags råkade jag teckna en prenumeration på Grönköpings Veckoblad. De ringde, hade ett bra erbjudande och tja, varför inte? Det är ju en rätt trivsam publikation, och till skillnad från för bara någon månad sedan har jag ju numera råd. Hade även tänk ansöka om ett ICA-kort för att kunna självscanna framöver, men det fanns så många olika varianter så jag sköt det på framtiden. Fan att man ska behöva göra massa jäkla val hela tiden. Hann också ner på stan en sväng. Köpte flaskan med franska cider som jag alltid dricker minst en gång såhär på hösten. Helst på balkongen en sådan där dag när det egentligen är lite för kallt i luften för att sitta där men solen värmer mot väggen. Då är det perfekt med ett glas torr fransk cider. Fast blir det inga sådana dagar framöver går det såklart bra att dricka den i exempelvis soffan också. Fast det är i princip bara på hösten jag dricker den. September-oktober. Den passar bäst då. Spelar fint med årstiden. Vintern har sin julmust och varma choklad, våren och sommaren sitt rosé och iskalla pilsner, hösten torr cider, rödvin och stout, den sistnämnda framförallt under årstidens senare del, när det börjar bli mörkt och småruggigt och kurarläge. Och så punschen förstås, men den flyger ju oavsett årstid.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home