Monday, October 05, 2020

Jobbar på i mediegruvan

Jobbdag. Intervju i förmiddags, sedan skrivande. Mer jobb imorgon. Två intervjuer då. Sedan ytterligare en på onsdag. Dessutom några artiklar som ska göras där det ännu inte spikats tid för intervjuer. Med allt inräknat kommer jag som det ser ut just nu landa på uppemot ett tiotal texter i nästa nummer, kan bli någon till dessutom för det brukar ofta dyka upp något med kort varsel på sluttampen. Så gillar man att läsa mina texter kommer nästa Mnytt bli en riktig fest.

I övrigt inget anmärkningsvärt. Hade jag inte haft jobbet som krävde min tid och uppmärksamhet hade eftermiddagen varit perfekt för ett glas fransk cider i solskenet på balkongen. Med lite tur kommer det fler sådana tillfällen någon gång när jag hade mindre att göra. När jag ändå var nere på stan (intervjun gjordes där) passade jag på att smita in på bokhandeln och fylla på läshögen lite grann. Det måste ju göras ibland. Just tiden till läsning kan jag sakna med att vara arbetslös. Det var najs att kunna sjunka ner i soffan en hel eftermiddag och kväll och bara läsa. När man har ett jobb att sköta blir ju tiden till sådant av förklarliga skäl mindre.

Nu i veckan borde min signerade John Botvid-bild landa i brevlådan. Det ser jag fram emot. Den kommer göra sig fint på "autografväggen" i hallen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home