Wednesday, December 23, 2020

Tidiga julklappar

Var inne på kontoret en sväng idag. Hämtade ett par julklappar en herre vi gjort lite jobb för under året hade lämnat till mig, bland annat en helfräck porslinstomte som spelar ståbas. Placerade den tills vidare på vitrinskåpet i köket, där gör den sig riktigt bra men vi får se om han får stå kvar där eller om jag hittar någon ännu bättre plats. Det får man ju känna in lite var han ska bo. Passande för övrigt med en basist med tanke på att jag spelade bas (dock inte ståvarianten) i ungdomen. Fick även en trevlig chokladask och en god julmust av chefen när jag var där. Det har sina fördelar att arbeta ändå.

Har kört ner lite grejer till morsan och farsan. Julgodis bland annat. Men i övrigt har jag haft det rätt lugnt. Passade på att moppa golvet i badrummet. Det är väl typ det. Kommer bli en rätt liten jul i år, bara jag och föräldrarna på julafton, så det är inte så himla mycket som ska förberedas. Blir väl just inga julklappar eller så heller utan det blir väldigt lowkey. Det är ju ett sådant år. Sedan är väl tanken att min syster och framtida svåger ska dyka upp på juldagen. Men tiderna är ju som bekant fortsatt osäkra och nu åkte min syster på covid för ett par veckor sedan så vi får väl se om planerna står fast eller om det ändras i sista stund. Det får ge sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home