Thursday, May 13, 2021

Sket sig

Det där jag nämnde igår sket sig givetvis. Inte så att jag behövt jobba under kvällen, utan det blev inte av alls. Ett ännu värre skitande sig med andra ord. Med såhär lite tid kvar till att allt ska vara tryckfärdigt är det en smärre kris om något som är planerat och beretts plats i tidningen faller bort. Det finns skäl och anledningar till att det blev som det blev och det kan man någonstans acceptera, men det sätter ju onekligen inte bara mig utan hela tidningen i skiten. Får se om det går att lösa imorgon bitti eller om vi får köra på nödlösningen jag rafsade ihop för att det åtminstone ska finnas något tryckbart om det skulle behövas. Hoppas på det förra.

Har alltså behövt mecka med det där större delen av dagen. Men frampå eftermiddagen när kontorstid vanligtvis brukar närma sig sitt slut gav jag upp och klev ut på balkongen ett par minuter. Inte en riktigt riktig balkongpremiär där jag sitter och läser och dricker ett glas vin, men väl en liten pilsner vid räcket. Bättre än inget antar jag, men inte riktigt vad jag tänkt mig när planen ännu var att vara helt färdigjobbad för veckan senast igår.

Däremot suttit och läst en stund nu under kvällen. Då på soffan. Hade funderingar på att köpa en glass när det nu var soligt och varmt och kristi himmelsfärd, men den jag ville ha fanns inte på affären så det fick det vara. Kollade på GB:s hemsida nu och det verkar som att just den glassen inte verkar finnas i sortimentet i år. Synd, för den var riktigt god.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home