Wednesday, July 28, 2021

Fullvaccinerad!

Det här sjuka hände idag: jag fick andra vaccindosen!

Hade egentligen tid bokad nästa vecka men passade på att få det gjort nu när de ändå har drop-in. Tänkte när jag skulle ut på promenad att jag lika gärna kunde ta vägen förbi och titta hur det såg ut, om det var mycket kö. Hade det varit det hade jag nog låtit det vara och använt min bokade tid istället, men det var det inte. I själva verket var det ingen kö alls. Det var så tomt utanför att jag nästan började fundera på om de gjort slut på dagens doser, men det hade de inte. Så det var bara att gå rakt in och få sprutan. Lite förvånad blev jag allt att det var så lugnt, men tänker ju att folk skulle vilja få både första och andra dosen så snart det går. Men det känns gött att ha det gjort, nu kan jag alldeles strax hångla igen om tillfället skulle dyka upp.

De sa att man kanske skulle komma att känna av det mer efter andra dosen jämfört med första, men hittills har jag om något känt av mindre. Har inte heller den här gången känt mig febrig eller fått huvudvärk, och jag upplever att jag känner mig mindre stel och öm i armen den här gången. Dock tog jag sprutan några timmar tidigare på dagen förra gången och som jag minns det var det framförallt på seneftermiddagen och kvällen det gjorde ont i armen, men än så länge är det mildare än då.

Frampå sena eftermiddagen kom några åskknallar och ett ösregn. Under kvällen har jag dels läst och dels tittat på dokumentären som Saida, en av min barndoms mest osannolika kändisar. Imorgon behöver jag eventuellt knalla ner en sväng på stan. Funderar på att köpa lite strumpor. Vi får se.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home