Tuesday, July 27, 2021

Kortade promenaden

En ganska vanlig dag. Kom några åskmuller på eftermiddagen. Det första när jag var ute på promenad. Hade tänkt ta en 45-minuterspromenad, men när åskmullret kom tog jag närmsta vägen hem. Drygt 30 minuter är ändå godkänt. Just häromkring blev åska inte särskilt kraftig. Någon handfull hyfsat utdragna muller över någon timmes tid. Verkar ha varit värre på andra håll. Jag gillar som bekant inte åskan, det var bra att det kom lite regn. Även om det inte var dagsregn borde det ju göra så att det är åtminstone lite mindre torrt. På tal om väder tycker jag hur som helst, och som jag var inne på häromdagen, att det ska bli skönt att det ska bli lite svalare ett tag nu. Jag är ju inget större fan av att svettas.

Vad jag hittar på imorgon får vi se. Har inget särskilt planerat. Men det ska nog inte vara några större problem att få tiden att gå, det brukar det ju inte vara.

Eftersom jag nämnde dagens promenad kan för övrigt påpekas att jag såg (och hörde) väldigt få måsar idag. Kan de månne ha börjat flytta söderut?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home