Thursday, July 01, 2021

Rensning

Kom mig idag till sist för med att rensa ut lite gamla flaskor med diverse såser, dressingar och tillbehör som stått i kylen alldeles för länge. De flesta av dem så gott som tomma men som åkte in i kylen för att jag just då inte hade tid/ork att skölja ur dem, och så har de blivit stående. Hittade bland annat en ketchupflaska från senast 2017. Så ja, det var hög tid. Och i ett slag fick jag genast extremt mycket plats i kylskåpets dörrhyllor. Det får man ju som en riktigt stark bonus.

Annars har delar av dagen och hela kvällen ägnats åt läsning. En rask promenad ner på stan. Solcellsmontörerna jobbar på uppe på taket. Än så länge har de varit föredömliga i det att de inte varit särskilt högljudda på morgnarna. Så får de gärna fortsätta.

Rätt jäkla fett ändå att vi får solceller på taket. Inte jättemånga flerbostadshus här i stan som har det än (på rak arm kommer jag på två, men är säkert fler som jag antingen glömt eller inte känner till), så lokalt är vi ändå ganska tidigt ute. Bör dock dyka upp på fler tak vad det lider, för det finns rätt många hus i stan som nog skulle vara lämpliga för syftet. Många lätt sluttande, relativt stora tak i söderläge som inte skuggas av stora träd eller andra byggnader. Men då kan vi här säga att vi hör till dem som gick lite före och visade vägen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home