Wednesday, July 07, 2021

Släktfika

Knallade ner till föräldrarna för att hjälpa farsan fixa mobilt bank-id och swish (det förra gick finfint, den senare gick inte förrän han haft bank-id:t i en vecka, det hela tog lite extra tid eftersom jag först och främst fick registrera ett apple-id åt honom för att överhuvudtaget kunna ladda ner apparna). Så när jag var där dök en moster jag inte sett på många herrans år och en morbror jag träffar betydligt oftare upp, så då stannade jag kvar och tog en fika. Det var trivsamt.

Drog igång grytkoket när strömmen kom tillbaka på middan. Det blev helt ok. Sedan är det ju lite fel årstid för en gryta nu, men hittar man grytbitar i ät snart-lådan så gör man. Hade en skvätt öl i, vilket ju har fördelen att jag blev tvungen dricka upp det som blev över för att det inte skulle förgås.

Fick även mitt säsongskort på posten idag. Så nu är det bara att vänta på att hockeysäsongen ska dra igång. Bara att hoppas att de får öppna upp ståplatsläktaren när det är dags.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home