Thursday, November 11, 2021

Jobb och julöl

Var uppe lätt sinnessjukt tidigt imorse. Skulle iväg på ett ganska tidigt jobb och fick ställa klockan på lite före sju för att hinna iväg i tid. Men det gick förvånansvärt bra att ta sig upp, och jag har till ännu större förvåning inte heller känt mig särskilt trött under dagen. Vanligtvis när man varit uppe sådär tidigt brukar man ju kunna nicka till en stund efter maten eller så, men det har inte ens varit nära. Fast bara för det gäspade jag såklart nu.
Har hur som helst jobbat på under dagen, och är närapå klar med allt till nya numret. Är något korr kvar, lite bildtexter och ett par grejer återstår att lämna, men alla texter är skrivna och de flesta av dem redan lämnade. Det känns gött. Har varit en slitig vecka med långa dagar och mycket att göra.

Jobbet jag var iväg på imorse var för övrigt skitintressant. Väl värt att kliva upp tidigt för. När jag under lunchpausen sedan upptäckte att julölen kommit på systembolaget blev ju inte dagen sämre om man säger så. Man har ju ändå längtat lite efter julölen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home