Tuesday, November 09, 2021

Nostalgiväg

Har fortsatt ägna mig åt nästan uteslutande jobb. Blev en tur till Fjugesta. Sannolikt sista resan utanför kommungränsen för det här numret. Fick ett infall av nostalgi när jag åkte hem och tog gamla Örebrovägen tillbaka. Den var faktiskt nästan bättre att köra än motorvägen när det var så blött som det var. Inte massa långtradare som fick vattnet att skvätta så man ingenting såg. Betydligt mindre trafik. Slås dock alltid av när jag åker den vägen att hur sjutton kunde det så länge vara enda vägen till Örebro, hur sjutton kunde det vara 90-väg, hur sjutton kunde det överhuvudtaget vara en ganska viktig och vältrafikerad Europaväg? Den är ju jättesmal och jätteliten. Ingen vägren överhuvudtaget. Att det inte skedde fler olyckor än det gjorde är ändå ett smärre under. Det var trots allt först en bra bit in på 2000-talet som nya vägen byggdes (invigdes 2008 enligt wikipedia). Måste ju för övrigt vara ett riktigt lyft för de som bor precis intill den vägen att nya vägen byggdes så att inte all trafik och framförallt inte den tunga trafiken dundrar förbi precis utanför.

Såg att Julle är klar för en återkomst i BIK. Oväntat, men välkommet. Han var bra senast han var här, och att få in karlskogingar i laget är aldrig fel.

Imorgon blir den på pappret tyngsta jobbdagen den här veckan då jag har två intervjuer inbokade och således två texter som ska skrivas. Om det sedan verkligen blir den tyngsta återstår att se, där kan ju pappret och praktiken skilja sig lite åt så att säga.

I vilket fall har jag ett paket att hämta ut. Får se till att komma ihåg att göra det bara.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home