Sunday, December 05, 2021

Magiskt glittrande snö

Ännu en ganska vanlig söndag. Fast tog en liten julmusikspremiär då jag på eftermiddagen drack ett glas lagrad must och lyssnade på Elvis julskiva medan jag läste tidningen. Det var inte dumt alls. Om någon vecka blir det ännu bättre, för då har jag hunnit plocka fram de levande ljusen.

När jag promenerade både till och från morsan och farsan var snön fantastiskt gnistrande. Har nog aldrig sett snö som glittrat så förut. Magiskt.

Imorgon ska jag å jobbets vägnar besöka en typ av lokal jag aldrig trodde jag skulle sätta min fot i. Kan bli intressant. Kommer annars bli jobbfokus under veckan, även om det för at vara deadlinevecka ser någorlunda lugnt ut på förhand. Fast hur det verkligen blir vet man ju aldrig riktigt säkert förrän efteråt. I den här branschen är ju ingenting säkert förrän tidningen är tryckt och det kan både dyka upp och falla ifrån jobb utan i princip något varsel alls. På fredag ska allt hur som helst vara lämnat och klart. Sista numret före jul. Efter det får man pyssla med lite annat och givetvis vara redo om något dyker upp, men på det hela taget lär det inte bli påfallande många knop gjorda före jul. Sedan tänkte jag plocka ut lite av min ihopsamlade kompledighet i mellandagarna. Tycker om att kunna vara ledig då och mest bara göra ingenting särskilt utöver att äta upp julgodiset som finns kvar och kolla på mer eller mindre halvbra eftermiddagsfilmer på tv. Men först och främst ska alltså julnumret av tidningen bli färdigt, och mot det målet kommer alltså ytterligare steg tas redan imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home