Saturday, January 29, 2022

Tjoflöjt!

Bofors - Modo 5-2 (0-1, 4-1, 1-0)

Sköna tre poäng och överlag en rolig match att titta på. Framförallt andra perioden var rolig. Inte bara för att BIK vann den tydligt och avgjorde matchen där, men det blev mycket mål, var högt tempo, hände mycket överlag... en rolig hockeyperiod helt enkelt. Sedan hade det nog iofs inte varit lika roligt om siffrorna var motsatta men ändå, är man enögd så är man.

Är inte helt nykter när jag skriver det här för jag och min kompis André har suttit här och druckit några glas. Hade tänkt gå till puben men eftersom starttiden för matchen senarelades och krogarna måste stänga vid elva hanns det inte med utan vi satte oss här och tjötade, drack och spisade musik samt klipp istället. Klart och synnerligen trivsamt. Drack dock upp all punsch jag hade hemma, så det får jag köpa mer till veckan.

Hur som helst: bra och rolig match. BIK är väldigt bra för tilllfället. Hopas de/vi kan fortsätta så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home