Wednesday, January 26, 2022

Finemangers!

Bofors - Björklöven 3-2 förl. (0-1, 1-1, 1-0, 1-0)

Det var gött. Bra match av BIK, om än lite för ineffektivt (40 skott på ordinarie tid borde resultera i mer än två mål). Dock ska sägas att det var betydligt bättre avslut än i matchen mot Södertälje och att dt den här gången i högre grad var målvakten som gjorde en bra match mer än att vi gjorde honom bra. Den här matcherna mot de "bättre" lagen är för övrigt roligare att titta på än matcher det bara blir bök och stök-hockey och motståndarna ställer upp en köttmur i mittzon.

Kul att Åke fick avgöra. Snyggt var det dessutom. Sådana tjusigheter får han gärna bjuda på fler gånger.


På tal om något helt annat: nämnde ju igår att jag tyckte det gjorde lite mindre ont i armen efter tredje sprutan än de två första. Å andra sidan började jag efter att ha skrivit det känna mig lite smårisig, på gränsen till feber, och fick nog också en läng feber under natten då jag vaknade till ett par gånger och frös som sjutton (det gör jag aldrig annars). Det armontet jag ändå hade ställde också till det en smula på så vis att jag inte riktigt kunde vända mig så jag låg på den sidan, vilket ledde till ryggont och allmänt sisådär sömn. Men det får det väl vara värt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home