Wednesday, January 19, 2022

Ingen favorit ännu

Om jag de senaste dagarna försökt komma i fas jobbmässigt skulle jag nu säga att jag ligger väldigt bra i fas, kanske rentav en aning före. Hänger lite på att jag hinner få några bilder som jag fått löfte om ska skickas. Men rent skrivmässigt ligger jag bra till.

Dagen i övrigt lugn. Tittat vidare på kvalet till Sveriges mästerkock. Man brukar ju alltid få sina tidiga favoriter, men i år har det inte varit någon jag riktigt fastnat för så här långt. Får väl se under fortsättningen och när de fått ner dem till tolv om det är någon man börjar hålla på.

Blev ett himla blåsande och snöande här under kvällen. Skönt att jag inte ska ut och köra mer än en kort tur inom stan imorgon, och att det inte är tidigt på morgonen. För även om de hinner ploga finn ju risk att det kan bli lite småtrixigt väglag när det är såhär.

Imorse var de för övrigt här och sågade ner buskarna utanför fönstren och vid balkongen. Ja, inte bara där utan varenda buske längs husväggen. Nog för att jag tycker att de ibland klippt dem lite i minsta laget, men det var väl att ta i? Skämt åsido, antar att det är sådant som behöver göras ibland, och nu fick de väl förhoppningsvis bort lönnen som börjat växa utanför köksfönstret. Ska bli spännande hur länge det tar för buskarna att växa upp igen. När de tagit ner buskarna vid cykelstället på gården har det gått väldigt fort, fast de är dock av en annan sort. Nåväl, nog tjatat om det.

På fredag ska året första tidning vara färdig. Därefter ska jag ta en riktigt skön och ledig helg.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home