Wednesday, August 03, 2022

Tippen

Åkte med ut till tippen för att kasta lite skräp från farmors lägenhet. Blev några säckar. Det korta besöket uppe i lägenheten slutade dock med att jag kom därifrån med en fin plåtask och ett inramat foto av kyrkan i Rämmen. Den senare mest för släktkopplingen. Farmor växte upp i Rämmen, och även min farfars far kom därifrån, och det är också därifrån vårt efternamn är taget. Fram till 1956 hette släkten Pettersson, men när min farsan föddes och fick namnet Peter tyckte hans farfar att Peter Pettersson kunde ju ungen inte heta, och så bytte familjen namn. För att berätta den korta historien (den långa är dock inte särskilt mycket längre). Så den lilla tavlan tyckte jag kunde ha sin plats på köksväggen, som en liten påminnelse var vi kommer ifrån.

Därefter har det varit rätt lugnt. Slutförde omtittningen av Sherlock (som väl iofs bara var omtittning de första tre säsongerna eftersom jag inte sett den sista säsongen förut). Läste några sidor om Berkeley i Filosofins historia. Är väl typ det jag gjort. Utöver det vardagliga med promenad och hela det joxet såklart.

Imorgon tar veckan som bekant stalp.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home