Thursday, December 08, 2022

Extra handlingspromenad

Förhållandevis stillsam dag på det stora hela. Skrev veckans helgtips. Tog en promenad och bestämde mig för att ta handling efter promenaden eftersom klockan hade hunnit ticka iväg lite grann. Då hade de såklart inte hälften av det jag skulle ha på Konsum här nere utan jag blev tvungen att gå ut en gång till och kila iväg till en annan affär. Det var lite irriterande. Sedan lutade jag mig tillbaka och drack en öl för att fira att det är så gott som färdigjobbat före jul. En Fullers vintage ale. Den satt riktigt fint.

Har inte känt något i halsen på några dagar. Men istället har jag fått lite känningar under bröstbenet, vilket man såklart blir lite orolig över. Särskilt när man som jag har lite lätt hypokondriska drag och lätt far i väg lite i tankarna så fort något inte är tipptopp i kroppen. Men blir det inte bättre över helgen får jag väl försöka få en tid på vårdcentralen och se om det går att få ordning på.

Såhär några avsnitt in måste jag även säga att jag gillar årets julkalender. Den känns välgjord. Roas också svårt av diverse troll och rasister på Flashback som gnäller om att folk med den och den etniska bakgrunden inte fanns i Sverige på 1700-talet. Men för det första är det ingen serie som utger sig för att vara historiskt korrekt, och för det andra skulle jag vilja påstå att det inte ens utspelar sig i Sverige. Det är en saga som utspelas i ett odefinierat sagoland. Men gulligt ändå att de tror att Stockholm och kungliga slottet såg ut sådär i mitten av 1700-talet.
Rolig detalj i eftertexterna för övrigt att mannen med masken spelas av "John Doe". Sådana genomtänkta detaljer för att inte spoila vad som förmodligen blir en twist ska de ha cred för.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home