Tuesday, April 04, 2023

Dagens kompott

Ägnat mig åt jobb. Hittade en öppning för att kunna skriva om ett litet favoritämne. I morgon ska jag på en pressträff. Pressträffar är inte min favoritdel av jobbet direkt. Blir lite för rörigt och man behöver ta plats på ett sätt jag inte är helt bekväm med. Men det är ju en del av jobbet det också. Fick jag välja helt fritt skulle jag hellre jobba med den typen av journalistik där man ger sig ut i verkligheten och skildrar ett fenomen eller en företeelse eller kanske bara en person eller en berättelse. Kanske något lätt fältstudieaktigt men utan forskarens anspråk på att dra slutsatser. Eller varför inte gonzoartade skildringar av min nätter vid bardisken. Det hade kunnat ha något.

Såg att Lyckåsen är klar för återkomst i BIK. Inte en värvning jag blir särskilt blown away av, jag tycker han drällde för mycket med pucken när han var här förra gången, men ser fram emot att bli motbevisad. Det har ju hänt rätt många gånger att värvningar jag känt mig tveksam inför visat sig vara mer eller mindre lysande.

I övrigt: inget anmärkningsvärt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home