Thursday, May 18, 2023

Drack mitt rödvin

Ledig dag för de flesta, arbetsdag för mig. Men det gick smidigt. Och på sätt och vis var det bra att det blev uppskjutet till idag för då blev det solsken på bilderna och det blev mycket bättre än om vi tagit bilderna igår när det regnade.

När jag sedan skrivit färdigt gick jag ut på en promenad och därefter kunde jag sjunka ner i soffan med ett glas rött. Det var riktigt najs. Inte utan att jag just där och då kände mig rätt seg, det har varit högt tempo på slutet. Och det lär det väl fortsätta vara ett tag till. Har lite jobb jag tänkt få gjort över helgen, och sedan drar det igång med nästan ännu högre tempo än det varit den här veckan. I slutet av nästa vecka är det deadline, då får man pusta ut över helgen men sedan blir det nog mer eller mindre direkt på't igen. Brukar alltid vara mycket att göra för sommarnumret i och med att det som regel ska vara lite tjockare än vanligt. Men när det är färdigt väntar semestern och flera veckor då jag inte behöver tänka på jobb överhuvudtaget utan bara kan ägna mig åt böcker, film, goda drycker och vad helst som faller mig in. Det ser jag fram emot. Den här "terminen" har dock gått ganska fort. Inte för att jag direkt minns vad jag skrev om i januari men ändå. Bara att hoppas att det flyter på det som är kvar också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home