Wednesday, May 17, 2023

Nu är jag sliten

Har i princip bara jobbat i dag. En sväng till en grannkommun för två intervjuer i morse, varav en på grund av en kalendermiss blev uppskjuten till imorgon (så ja, jag kommer behöva jobba Kristi himmelsfärd i år också, tror inte jag kunnat vara ledig då en enda gång sedan jag fick det här jobbet). Sedan skrivande, telefonintervjuer till motorsportbilagan, mer skrivande. Det har gått i ett och varit fullt upp hela dagen. När jag klev upp i morse var planen att när jag jobbat färdigt för dagen hälla upp ett glas rödvin och pusta ut, men eftersom det råkade bli uppdrag i morgon också får det vänta.

Behöver för övrigt rensa lite bilder i telefonen. Lagringsutrymmet börjar snart bli lite fullt. Inte så konstigt kanske med tanke på hur enormt mycket jobbilder jag tagit de senaste åren. Sådana finns en hel del jag inte behöver ha mer lättillgängligt än att det räcker att jag har dem på datorn. Många av dem skulle jag iofs inte behöva ha där heller, men man vet ju aldrig om man kan behöva gå tillbaka och kolla upp något eller om det någon gång är så att det behövs en bild någonstans ifrån till en annan text. Gäller ju bara att komma sig för och göra det också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home