Thursday, June 01, 2023

Braller på väg

Kom mig äntligen för att beställa nya byxor under kvällen. Hade gärna gått ner på stan och köpt dem i butik, men den modell jag vill ha (läs: skinny jeans) fanns inte i butik här i stan så då fick det bli via nätet istället. Fick köpa en något dyrare variant än jag tänkt mig då den billigare inte fanns i min storlek, men hade ett presentkort jag fått som tack för en enkät och lite rabatt för att det var mitt första köp från butiken i fråga så kom rätt lindrigt undan ändå. 340 spänn för ett par braller är ju liksom inte mycket att bråka om.

Annars har jag under dagen jobbat en del, när jag haft tid över börjat pilla lite med Summer Party-listan. Satt en rätt hyfsad stund här på kvällen och har faktiskt redan fått in ungefär hälften av låtarna, så det får man väl kalla något av en flygande start. Kan nog bli en bra list i år också, även om man såhär i låtletarfasen alltid nojar lite över om det är tillräckligt bangers eller för mycket gamla låtar eller för poppigt eller för mycket i ungefär samma genre eller för obskyrt eller något helt annat som kan ställa till det. Sedan brukar det i slutändan alltid visa sig att nojandet saknat fog. Men visst, det gäller att ha lite tanke, idé, kvalitetsmedvetande och känsla för vad man lagt till och vad mer som kan tänkas behövas.

Mer jobb under morgondagen. Sedan får vi se vilka äventyr i övrigt det bjuds på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home